در امتداد خون

در امتداد خون

اگر در امتداد خون حرکت کنیم راه و عرصه مبارزه را گم نخواهیم کرد ...
امروز وظیفه ماست تا با قلم خود از خون های ریخته شده و آرمان‌های آنها دفاع کنیم
تا روزی که وعده داده شده است...

***********

»علی سلیمانی
»دانشجوی دوره نهم معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیه السلام
» سردبیر سابق ویژه‌نامه «حیات خلوت»
» سردبیر سابق ماهنامه فرهنگی سیاسی «حیات»
» مسئول واحد نشر و عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

  • ۱۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۳:۲۴ منت!

آخرین نظرات

تای تمت شماره هشتادم حیات!

شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۴۹ ق.ظ
«تای تمت» عنوان آخرین صفحه نشریه «حیات» است. برخی از صفحه‌های حیات به عنوان سنت نشریه دانشجویی بسیج دانشجویی دانشگاه هم‌چنان ادامه دارد. اولین تجربه «تای تمت» نویسی من که معمولا سردبیر نشریه می‌نویسید، مروری است کوتاه بر آنچه که در حیات مهرماه گذشت و آنچه که در ادامه راه حیات می‌خواهیم به آن برسیم و یا به آن نیاز داریم...



تای تمت
حیات مهرماه 1393، سال 23، شماره80

به نام آنکه رخصت سخن گفتن به بندگان خود عطا فرمود.

منزل هشتادم حیات نیز به پایان رسید؛ هشتاد منزلی که در بیست و چند سال از فعالیت نشریات بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام گذرانده شده است و خیلی‌ها برای آن زحمت کشیده‌اند. حال ما هستیم و یک امانت به نام «حیات» که امید داریم حیات بخش باشد!

«حیات» سعی دارد در فضایی ساده و صمیمی‌اسیر بازی‌های رسانه‌ای و مخاطب فریب نشده و حرف‌های خود را ساده و صریح بزند! حیات نمی‌خواهد با دوری از فضای سیاسی و بیان حقایق، همه پسند باشد(!) اما سعی دارد سیاست زده عمل نکند، آن چیزی که رهبری معظم نیز آفت فضای دانشگاهی می‌دانند.

امسال سرویس‌های مختلفی به «حیات» بازگشته‌اند، تحریریه‌هایی که در چهار حوزه اصلی فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اندیشه‌ای به ارائه مطالب و تحلیل‌های خود می‌پردازند. «دانشگاه اسلامی» تجربه‌ای تازه برای «حیات» و سرویسی است که وجه تمایز دانشجویی بودن نشریه ما است. در این شماره گذری کوتاه بر رشته حقوق داشتیم، ان شاءالله در شماره‌های آینده سایر رشته‌های دانشگاهی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. ما در «دانشگاه اسلامی» منتظر حرف‌های دانشگاهی شما هستیم. اخبار، گزارش‌ برنامه‌ها، مسائل دانشجویی و ... دانشگاه و رشته خودتان را برایمان ارسال نمایید.

«حیات» فرصتی است برای رسیدن به چند هدف دانشجویی که هرکدام برای ما اهمیت فراوان دارد. فضایی برای بیان اندیشه‌های انقلابی دانشجویان در مسائل گوناگون، فرصتی برای آموزش در حوزه روزنامه‌نگاری و نویسندگی، جایگاهی برای جمع شدن و تمرین نوشتن حرف‌های انقلاب و تجربه‌ای از یک کار تشکیلاتی.

اگر بخواهیم چرایی برخی از اهداف گفته شده را بیان کنیم باید به یک مساله اشاره کرد و آن عدم توانایی لازم و استمرار و تلاش جبهه انقلاب در عرصه روزنامه نگاری برای تبیین و گسترش مفاهیم انقلاب اسلامی در مسائل گوناگون است. بر ما است تا با کمک یکدیگر به فراگیری و کسب توانایی‌های فنی و محتوایی برای فعالیت در این حوزه تلاش کنیم، قرارگاه نشریات «حیات» آمادگی دارد تا با هم سنگری‌های خود در عرصه روزنامه نگاری و... همکاری کند.

«حیات» انتظار دارد که با نظرات و پیشنهادات شما حیاتی بهتر داشته و با کمک شما گسترش بیشتر در بین جامعه مخاطبان پیدا کند. کار سختی است برای یک نشریه دانشجویی که در سطح کشور مخاطب داشته باشد، هنوز در بسیاری ار شهرها، نمایندگی فعال فروش نداریم. شبکه توزیع محصولات فرهنگی انقلاب اسلامی، جز با همراهی و مساعدت یکایک شما شکل نمی‌گیرد. اگر حیات بخواهد بیشر تاثیرگذار باشد باید به دست مخاطبان بیشتر برسد.

امید داریم تک تک شما که «حیات» را می‌خوانید و ورق می‌زنید، به دیگران نیز حیات دهید! برای این که بتوانیم به دیگران حیات دهیم باید در ابتدا خود حیاتی انقلابی داشته باشیم، یعنی کمی از این بی خیالی‌ها و بی دردی‌هایی که به آن مبتلا شده‌ایم فاصله بگیریم.

چیزی به محرم نمانده و فرصتی است تا با توسل بر سرچشمه حیات، عاشواریی زندگی کردن را یاد بگیریم و با نوشیدن محبت و معرفت حضرت سید الشهدا علیه‌السلام بتوانیم حیات بخش باشیم؛ ان‌شاءالله.


علی سلیمانی

سردبیر

a.soleymany@gmail.com

۹۳/۰۸/۲۴ موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سلیمانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی