در امتداد خون

در امتداد خون

اگر در امتداد خون حرکت کنیم راه و عرصه مبارزه را گم نخواهیم کرد ...
امروز وظیفه ماست تا با قلم خود از خون های ریخته شده و آرمان‌های آنها دفاع کنیم
تا روزی که وعده داده شده است...

***********

»علی سلیمانی
»دانشجوی دوره نهم معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیه السلام
» سردبیر سابق ویژه‌نامه «حیات خلوت»
» سردبیر سابق ماهنامه فرهنگی سیاسی «حیات»
» مسئول واحد نشر و عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

  • ۱۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۳:۲۴ منت!

آخرین نظرات

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۲ ثبت شده است

چند سال پیش بود این سخن امام سجاد علیه‌السلام را که در صحیفه آمده است خواندم و بسیار برایم شیرین بود برای ورود به ضیافت اللهی و سلام به ماه مبارک رمضان:

سلام بر تو ای شهر خدا
سلام بر توای بزرگترین ماه خدا

سلام بر توای بزرگترین ماه خدا

و ای عید دوستان خدا

سلام بر تو ای گرامی ترین مصاحب از میان اوقات و ای بهترین ماه در ایام و ساعات.

سلام بر تو ای ماهی که بر آمدن گام‌ها در آن آسان و اعمال نیک در آن منتشر و فراوان است.

سلام بر تو ای همنشین که چون پدید آید احترامش بزرگ و چون ناپدید شودفقدانش دردناک است. و ای مایه ی امیدی که فراقش رنج فزاست.

سلام بر تو، سلام بر تو که وداع با تو از روی خستگی و ترک روزه است، از سر ملامت نیست.

سلام بر تو که پیش از آمدن در آرزوی تو بودیم و پیش از رفتن از اندیشه ی فراقت محزونیم.

سلام بر تو و بر شب قدری که از هر ماه بهتر است.

سلام بر تو که دیروز چه سخت به تو دل بسته بودیم و فردا چه بسیار به سوی تو مشتاق...

علی سلیمانی
۱۸ تیر ۹۲ ، ۰۴:۱۱ موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱ نظر

پانزدهمین سالی است که شعبان را با یاد و خاطره‌اش به پایان می‌برم، پانزده سالی که از دوره پیش دبستانی، با شیرینی بوسه‌ای بر صورت بی‌جانش آغاز و تا امروز که در سال دوم دانشگاه با شنیدن سخنانش در قرارگاه تبلیغات لشگر امام حسین علیه‌السلام ادامه دارد.


سردار جانباز شهید حاج محمد سلیمانی، یار و هم‌سنگر شهیدحاج حسین خرازی که با حضور بیش از یکصد ماه درجبهه‌های نبرد حق علیه باطل، کوله‌بار ارزنده‌ای ازخاطرات هشت سال دفاع مقدس بردوش داشت.این سردار دلاور سپاه اسلام دردوران دفاع مقدس به‌عنوان مسئول تبلیغات لشگر مقدس امام حسین علبه‌السلام نقش بزرگی در روحیه‌بخشی به رزمندگان دلیر ایفا کرد و منشأ خدمات ارزنده‌ای گردید که تاپایان جنگ تحمیلی ادامه یافت.

پس ازپایان جنگ تحمیلی،مسئولیت مرکز حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس درنیروی زمینی سپاه را برعهده گرفت و با تلاش بی وقفه درثبت خاطرات و اسناد جنگ، گام بزرگی درجهت جاویدسازی خاطرات دوران دفاع مقدس برداشت. سپس درسمت جانشین تبلیغات و انتشارات نیروی زمینی سپاه مشغول انجام وظیفه شد، اما مشکلات جسمی فراوان که یادگار دوران جنگ تحمیلی بود تاب‌ و توان را از او ربود وبه همین دلیل از ادامه مسئولیت عذر خواست و با اصرار مسئولان امر، مسئولیت دارالقرآن کریم نیروی زمینی سپاه به وی محول شد. تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی که از خصوصیات این سردار رشید بود در این مسئولیت نیز یادگاری بزرگ از آن عزیز برجای گذاشت. سرانجام این سردار سرافراز سپاه اسلام درتاریخ بیست‌وهفتم آذرماه سال 1377 درآخرین شب جمعه ماه شعبان درحالی که تا پاسی ازشب در تدارک برگزاری نمایشگاه قرآنی نیروی زمینی سپاه بود، روح پاکش ازقفس خاک هجرت گزید وبه جمع باصفای شهیدان راه حق و حقیقت پیوست.

علی سلیمانی
۱۷ تیر ۹۲ ، ۲۰:۳۲ موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰ نظر
برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
علی سلیمانی
۰۹ تیر ۹۲ ، ۱۸:۳۹

دریافت

بسم رب الشهدا...

می‌خواهم از نیمه ماه بگویم و شادی زادروز منجی عالم، اما چه کنیم با غم غربتی که همچون بغضی در گلو می‌ماند؟ غم غربتی دیگر؛ غم غربت "شهید حسن شحاته"؛ نه! اشتباه می‌گویم، کدام غم؟ خون شهید پیام آور نصرت اللهی است، خون شهید ثمر و میوه دارد و در مکتب شیعه، شهادت جز سعادت چیز دیگری نیست. آری شهادت مسیر حقیقی را در این ظلمات دنیا باز می‌کند. در روزگاری مسیر اصلی حمایت از دین آخرین فرستاده خدا بود و یاسرها جان خود را فدا کردند و امروزه مسیر اصلی سخن گفتن ار آخرین حجت خدا است و حسن شحاته‌ها آمده‌اند تا جان خود را فدا کنند. آری شهید موضوع حقیقی جهان را بیان می‌کند، شهید با خون خود نقشه راه حقیقی را رسم می‌کند تا در امتداد آن حرکت کنیم، مسیر حقیقت در امتداد خون شهدا....

علی سلیمانی
۰۸ تیر ۹۲ ، ۱۸:۲۴ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر

  

از همان ترم ابتدایی ورود به دانشگاه منتظر بودم با او کلاس داشته باشم، تا این‌که در ترم چهارم در کلاس "روان‌شناسی اجتماعی" پای درس ایشان نشستم. همین چند ماه پیش که اولین جلسه کلاس برگزار شد، فکر آن را نمی‌کردم که استاد آرام‌مان این‌روزها به یک چهره فعال سیاسی و رسانه‌ای تبدیل شود. دکتر حسام الدین آشنا....

امروز روزنامه اعتماد را ورق می‌زدم به مطلبی با عنوان "ژنرال‌های حسن روحانی" بر خوردم که آورده بود: «...کمیته انتصابات نام گروهی است که قرار است اعضای کابینه را انتخاب و به رییس‌جمهور منتخب معرفی کند. شنیده‌های اعتماد حاکی از آن است که علی یونسی، اکبر ترکان، محمدرضا نعمت زاده، محمدباقر نوبخت، حسین روحانی، محمود واعظی، محمدعلی نجفی، اسحاق جهانگیری، محمدرضا صادق و حسام‌الدین آشنا اعضای این کمیته که می‌توان آنها را ژنرال‌های دولت یازدهم نام گذاشت،هستند.»

یک نکته برای خودم جالب بود و آن اینکه هزینه‌ای که من و دوستانم برای رئیس جمهور منتخب پرداخت کرده‌ایم، شاید بسیاری از نزدیکان و حامیان وی نیز پزداخت نکرده باشند ( البته ما هزینه‌های انتخاباتی خود را جاهای دیگر خرج کرده بودیم!). کلاس درس ما در این ترم در تعدادی از جلسات برگزار نشد و از مرز سه شونزدهم( کسری کابوس آور برای دانشجویان، مخصوصا امام صادقی‌ها!) گذشت واجازه امتحان و گذراندن این واحد را نداریم!

هر چند این روزها ژورنالیست‌ها او را ژنرال خطاب می‌کنند، اما هنوز برای ما استاد است چون لااقل باید در ترم آینده ادامه جلسات کلاس را برگزار کنیم! هرچند که تعریف من از استاد چیز دیگری است و خطاب استاد هم که داشتم صرف حضور در کلاس نبوده است....

ما دکتر آشنا را به استادی می‌شناسیم و این سخن را به یادگاری از مناظرات خطاب به استاد خوبم می‌گویم: شما ژنرال نیستید، شما فرهنگ، رسانه و ارتباط دان هستید!

برخی لینک‌های مربوط:

http://www.jahannews.com/vdcfvjd0vw6d1ya.igiw.html

http://www.magiran.com/npview.asp?ID=2757159

علی سلیمانی
۰۱ تیر ۹۲ ، ۲۰:۳۱ موافقین ۲ مخالفین ۰ ۵ نظر