در امتداد خون

در امتداد خون

اگر در امتداد خون حرکت کنیم راه و عرصه مبارزه را گم نخواهیم کرد ...
امروز وظیفه ماست تا با قلم خود از خون های ریخته شده و آرمان‌های آنها دفاع کنیم
تا روزی که وعده داده شده است...

***********

»علی سلیمانی
»دانشجوی دوره نهم معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیه السلام
» سردبیر سابق ویژه‌نامه «حیات خلوت»
» سردبیر سابق ماهنامه فرهنگی سیاسی «حیات»
» مسئول واحد نشر و عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

  • ۱۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۳:۲۴ منت!

آخرین نظرات

۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۲ ثبت شده است

موضوع نسبت ما با تمدن غرب و ابزارهای آن، بحثی است که خیلی از آن گفته و شنیده شده است. به خصوص وقتی وارد حوزه رسانه و کارکردهای آن می‌شویم، اما مشکل این جا است که بحث‌های روشنی را نمی‌شنوید....
حرف‌های اتو کشیده‌ای که در رابطه با این موضوع شنیده‌ام راضی‌ام نکرده و به دنبال رسیدن به یک جواب روشن هستم، به امید خدا...

ابتدا به سراغ آقا مرتضی می‌روم تا آرمان و چشم‌انداز انقلابی‌اش انگیزه‌ای با برکت برایم باشد.
آقا مرتضی چون وسط میدان است خوب می‌بیند....


  • نگارش‌هایی بر این موضوع خواهم داشت...
  • ما را از زکات دانسته‌هایتان در این موضوع بی‌بهره نگذارید....

نویسنده 

علی سلیمانی
۳۰ شهریور ۹۲ ، ۰۰:۳۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

روز به روز به محرم نزدیک شده و دل‌های عاشقان بیشتر به تلاطم افتاده و حال و هوای زیارت به سر دارند. اما فراق و دوری از کربلا قصه قدیمی خیلی از دل‌دادگان بوده است و دل خوشی‌شان همین روضه‌ها و گریه‌ها و زیارت عاشوراها است. زیارتی که دل‌سوختگان حقیقی عاشورا علیهم السلام بسیار توصیه و سفارش بر آن داشته‌اند:

«صالح بن عقبه و سیف بن عمیره نقل میکنند که علقمة بن محمد الخضرمى گفت: به امام باقرعلیهالسلام عرض کردم دعایى به من تعلیم فرمایید که اگر از نزدیک زیارت کردم بخوانم و دعایى که اگر از دور اشاره به سلام کردم بخوانم .

حضرت فرمودند: اى علقمه هر گاه تو اشاره به سلام نمودى و دو رکعت نماز را خواندى هنگام اشاره به آن حضرت بعد از تکبیر این قول - زیارت عاشورا - را بگو . پس اگر تو این زیارت را خواندى دعا کردهاى به آنچه که ملائکه زائر حسین دعا میکنند و خداوند صد هزار هزار درجه براى تو مینویسد و مانند کسى هستى که با امام حسین(علیهالسلام) شهید شده و در درجات آنها شرکت کرده باشد و براى تو ثواب زیارت هر پیغمبر و رسول و هر زائرى که امام حسین(علیهالسلام) را زیارت کرده نوشته شود.

بعد از نقل زیارت علقمه میگوید: امام باقر(علیهالسلام) به من فرمودند اگر بتوانى هر روز در خانه خود این زیارت را بخوانى تمام این ثوابها براى تو خواهد بود.»

زیارت عاشورا  زیارت هر روزمان باشد همان ‌گونه که هر روزمان عاشورا است. مگر نفرموده‌اند کل یوم عاشورا...

درک و شناخت رمز و راز گنجینه‌هایی همچون زیارت عاشورا برای‌مان سخت است اما با نگاه به تاکید امامان معصوم علیهم‌السلام و سیره عملی علمای بزرگ‌مان انشاالله اهتمام بیشتری به خواندن این زیارت‌نامه عشق داشته باشیم...

سه‌شنبه‌ها، روزهای عاشورایی سال تحصیلی‌مان باشد...

وعده منتظران عاشورا....صبح‌های سه‌شنبه.....مسجد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام.....زیارت عاشورا...

تاکید امام حی تودانی در چیست

در جامعه و زیارت عاشوراست

اسباب ارادت است بسلطان شهید

سری که در زیارت عاشوراست

 

علی سلیمانی
۲۹ شهریور ۹۲ ، ۲۳:۲۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر



یکی از مسائلی که در این چند روزه اخیر مطرح و باعث شد خیلی‌ها از آن صحبت کنند و موضع گیری‌های گوناگون داشته باشند رای الهه راستگو، اصلاح طلب شورای شهر به دکتر قالیباف بود که باعث ایجاد اتفاقاتی همچون اخراج او از حزبی منتسب به  اصلاح طلبان شد، هر چند که آن‌ها رای الهه راستگو را دلیل اخراج او اعلام نکردند. در این میان صحبت‌های گوناگون شد و افرادی همچون عماد افروغ به حمایت پرداخته و صاحب نظرانی همچون صادق زیبا کلام آن را بی اخلاقی حزبی دانستند.

حرف صادق زیبا کلام مبنی بر این که الهه راستگو از اعتبار و لیست اصلاح طلب استفاده و منتخب شده است تا حدودی منطقی به نظر می‌رسد اما از آن طرف نیز نمی‌توان این نظر را نادیده گرفت که منافع و حقوق مدنی بر منافع حزبی در شوراهای شهر اولویت دارد.

باید گفت که این بازی به کلی خطا بوده و با قانون و تبصره‌های و نظرات گوناگون اصلاح شدنی نیست زیرا شورای شهر جایی برای سیاست بازی و حزبی گرایی نبوده است و این سنگ بنای غلطی بود که در دوره‌های اصلاحات برای حفظ پایگاه سیاسی و اجتماعی خود بنا گذاشته شد.

متاسفانه این روزها در شوراها و به‌ویژه شورای شهر تهران شاهد مناقشاتی هستیم که رهبر انقلاب در اولین پیام خود به مناسبت آغاز کار شوراها نسبت به آن هشدار و فرموده بودند:«مناقشات سیاسى و جناحى و ورود در هر اقدامى که اعضاء شوراى اسلامى را از اتحاد عملى خود دور کند، براى این شوراها مضر و ناروا است. 8/2/1378»

هرچند در سال‌های اخیر دید صحیح مردم باعث شده تا به شورای شهر نگاه ناصحیح سیاسی‌بازی نداشته باشند اما به نظر می‌رسد در ادامه بازی ناخواص بودن برخی خواص! باید توجه ویژه‌ای نیز به شوراهای شهر به ویژه تهران داشت تا جلوی برخی حزبی گری‌ها و اقدامات منفعت طلبانه گرفته شود.

علی سلیمانی
۲۲ شهریور ۹۲ ، ۱۶:۴۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

امشب شاگردان امام صادق علیه‌اسلام دور هم جمع بودند، هرچند که خیلی از آن‌ها را نمی‌شناختم اما خیلی‌ها یک گزینه مشترک داشتند، امام صادقی بودن!

البته جمعی از اهالی دیگر اصفهان نیز حضور داشتند...

مجمع دانش‌آموختگان و فارغ التحصیلان اصفهانی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام مدت‌ها است تشکیل شده و می‌تواند منبع خیری شود انشاالله.

یکی از این برکات جمع شدن امام صادقی‌ها برای عرض ارادت به محضر امامی بود که خود را شاگرد آن حضرت می‌دانند...

کار خوبی است اگر شهرهای دیگر هم این چنین جمع‌های امام صادقی تشکیل دهند، هرچند که شنیده‌ام بچه‌های مشهد هم چنین جمعی دارند...

میهمان و سخنران این مراسم حاج آقای میرلوحی از اصفهانی‌های امام صادقی بود که دل پری هم داشت که چقدر توانسته‌ایم به آن اهداف و آرمان‌های مد نظر برسیم!

علی سلیمانی
۱۱ شهریور ۹۲ ، ۰۳:۲۸ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲ نظر

عاشق نگاه ساده یک بچه روستایی!

از سادگی و صافی روستا شنیده بودم اما تا به حال از نزدیک لمس نکرده بودم و از قدیم گفته‌اند شنیدن کی بود مانند دیدن! چقدر دوست داشتم از قدیم نگاه معصومانه بچه روستایی‌ها را...


عشق شاگردی یک استاد!

عشق این جا به این است که استاد کلاس ترم قبلت  می‌شود رفیق اردویت و می‌بینم که استاد با شاگرد بودن بیشتر عشق می‌کند تا استادی!


بچه هیاتی رو عشق است...

وقتی هر هفته هیات برپا است و پای روضه می‌شینی نمی‌توانی دلتنگ بودن برای روضه‌های حسین را درک کنی. بچه‌های روستا وقتی چندتا همراه دیدند دو سه شبی بساط روضه رو برپا کردند.

تا حالا چای بعد روضه خورده بودیم اما عکس پس از روضه ندیده‌ بودیم. بفرمایید عکس بعد روضه!


عشق است که اینقدر صبورند!

اردوی صبوری است به جای جهادی برای بعضی‌ بچه‌های فرهنگی! همین تند و تیز بودن بچه‌های روستا هم عالمی برای خود دارد.تصورش بکن وقتی در دو سوت می‌بینی یکی از بچه‌های روستا رفته بالای پشت بوم مدرسه داره عکس یادگاری می‌اندازه!

سفر عشق!

ده دقیقه‌ای هم همراه شویم با سفیران جهاد:


دریافت

فیلمی است که روز آخر اردو  برای مراسم اختتامیه تهیه شد، کم و کاستی‌هاش رو ببخشید، به هرحال کمی فرصت و امکانات بود!
یک عذر خواهی دیگه اگه کیفیت اون بابت حجم پایین کم شده...


اگه فرصت شد بازهم از عشق‌های جهادی صحبت می‌کنیم...

علی سلیمانی
۱۱ شهریور ۹۲ ، ۰۲:۱۱ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲ نظر