در امتداد خون

در امتداد خون

اگر در امتداد خون حرکت کنیم راه و عرصه مبارزه را گم نخواهیم کرد ...
امروز وظیفه ماست تا با قلم خود از خون های ریخته شده و آرمان‌های آنها دفاع کنیم
تا روزی که وعده داده شده است...

***********

»علی سلیمانی
»دانشجوی دوره نهم معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیه السلام
» سردبیر سابق ویژه‌نامه «حیات خلوت»
» سردبیر سابق ماهنامه فرهنگی سیاسی «حیات»
» مسئول واحد نشر و عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

  • ۱۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۳:۲۴ منت!

آخرین نظرات

به مناسبت روز قلم

شنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۱۵ ب.ظ


متن پیش رو مطلبی است که به مناسبت روز قلم در تارنمای «حیات» منتشر شده است:


بسم الله الرحمن الرحیم. ن. والقلم و ما یسطرون

چهاردهم تیرماه به نام روز قلم یاد می‌شود و این روز می‌تواند بهانه‌ای باشد برای سخن گفتن از قلم. سخن گفتن از وظیفه‌ای که امروز از آن می‌گوییم و قلمی که به عنوان سلاح می‌دانیم، همان‌گونه که حضرت روح الله برای‌مان سخن می‌گوید:

« قلم خودش یکى از اسلحه‏‌هاست؛ این قلم باید دست اشخاص صالح، و دست ‏افاضل باشد. اشخاصى که قلم در دست‌شان است متوجه باشند که قلم آن‌ها، زبان آن‌ها، درحضور خداست. همت بگمارید که قلم و بیان خویش را براى تعالى اسلام و کشور و ملت‏ خود به ‏کار گیرید» (1356/10/19)

حال اهالی قلم، هر کدام به مقتضای خود در حوزه‌های مختلف قلم می‌زند و نشریات نیز به عنوان صفحه‌ای از این لوح باید جایگاه خود را بشناسد، به سوالات پاسخ دهد و جوابگوی انتظارات باشد. اگر نشریه‌ای ادعای دفاع از گفتمان انقلاب دارد باید پاسخگوی این سوال باشد که به چه میزان به انتظارات امام خمینی(ره) پاسخ گفته است:

« نشریه بسیار خوب است و در صورتی که محتوای آن محتوای آموزنده باشد و دست اندرکاران آن متعهد باشند ، این نشریه راس همه امور می شود. انسان اگر انصاف داشته باشد ، باید به خاطر مردمی که قلم‌ها را برای این‌ها آزاد گذاشته‌اند، از قلم و قدمش استفاده کند و دیانت هم اقتضای همین را می کند. ما باید نشریاتمان مفید باشد و اخلاق جامعه را اصلاح کنیم.» (صحیفه امام / جلد14/ص:249)

«حیات» سعی دارد تا به دور از فریب‌ رسانه‌ای و دروغ‌های ژورنالیستی، حرف دانشجوی دهه چهارم انقلاب را بنویسد و این سخن روح الله را همیشه به یاد بسپارد:

«باز می گویم توجه داشته باشید که همه ما در محضر خدا هستیم ، اینجا محضر خداست . آنوقت که قلم در دست می‌گیرید و می خواهید بنویسید بدانید که فکر شما ، زبان شما ، قلب شما ، قلم شما همه در محضر خدست.» ( صحیفه امام، ج‏13، ص: 461)

«حیات» وظیفه خود می‌داند تا سخن حضرت روح الله را آویزه گوش خود قرار داده و از همه اهالی قلم و دغدغه مندان انقلاب اسلامی دعوت می‌نماید تا «حیات» را تا رسیدن به نقطه مطلوب که پاسخگوی معمار این گفتمان ناب باشد همراهی کنند.

۹۳/۰۴/۱۴ موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سلیمانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی