در امتداد خون

در امتداد خون

اگر در امتداد خون حرکت کنیم راه و عرصه مبارزه را گم نخواهیم کرد ...
امروز وظیفه ماست تا با قلم خود از خون های ریخته شده و آرمان‌های آنها دفاع کنیم
تا روزی که وعده داده شده است...

***********

»علی سلیمانی
»دانشجوی دوره نهم معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیه السلام
» سردبیر سابق ویژه‌نامه «حیات خلوت»
» سردبیر سابق ماهنامه فرهنگی سیاسی «حیات»
» مسئول واحد نشر و عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

  • ۱۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۳:۲۴ منت!

آخرین نظرات

دوران ظهور فرزندان انقلاب فرا خواهد رسید

چهارشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۲، ۰۸:۰۲ ب.ظ

«آینه جادو» استعاره شهید آوینی برای هنر هفتم است. این تعبیر حکایت از تصویری دارد که باید در تاثیرات شگرف آن تاملات بیشتری داشته باشیم تا ما نیز از جادو شدگان این آینه قرار نگیریم.

 آقا مرتضی اعتقاد دارد که سینما آینه‌ای است که در آن چهره باطنی بشر امروز بی پرده انعکاس یافته است. «سینما امروز آینه ضمیر بشر غربی است و پرده انعکاس آن است».

وقتی نگاهی به سخن آقا مرتضی می‌اندازیم و  نگاه دیگرمان بر پرده امروزه سینما است، خوب می‌توانیم بر ضمیر آدم‌هایی از این جامعه که به عنوان سازندگان تصویر سینما هستند پی ببریم، همان‌گونه که شهید آوینی نیز به آن نگاهی انداخته و اینگونه بیان می‌کند: «انتظاری هم نباید داشت که تحول فرهنگی آرمانی ما توسط کسانی که اعتقادی به اصل آن ندارند نهاده شود.»

البته این نکته را در نظر داریم که در درون همین جامعه تصویرسازان امروز، آدم‌هایی هستند که چون آقا مرتضی دغدغه اصلی هنریشان، انقلاب اسلامی می‌باشد.



با نگاهی به فضای امرزه انتظاری بیش از این هم نمی‌توان داشت، اما راه آقا مرتضی راه قهر و خالی کردن سنگر نیست، بلکه امید او به ظهور فرزندان انقلاب در عرصه‌های تجربه نشده است. شهید آوینی پس از قطع امید کردن از کسانی که زبان انقلاب را نفهمیده که بتوانند تصویری از آن را خلق کنند، امیدوارانه می‌گوید: «دوران ظهور هنرمندان نسل انقلاب از این پس فرا خواهد رسید و هنر انقلاب برای انجام وظیفه تاریخی خویش آماده خواهد شد.»

شهید آوینی انتظار دارد که «خود آگاهی تاریخی» این قوم نیز در آینه ظاهر شود و باطن زیبای انقلاب اسلامی را تا آن‌جا که این آینه قابلیت انعکاس آن را دارد به جهانیان عرضه کند.

 

پی‌نوشت: این روزها خبر از برگزیده شدن فیلم «گذشته» اصغر فرهادی، به عنوان نمایند جمهوری اسلامی ایران در اسکار است، و این جا است که می‌بینیم چقدر با آرمان‌های شهیدانی چون آوینی و انتظاراتی که از هنر انقلاب اسلامی داشتند،فاصله داریم.

چقدر از باطن زیبای انقلاب که آقا مرتضی بر آن تاکید داشتند، در تصویر فیلمی که از طرف مسئولان جمهوری اسلامی معرفی می‌شود، شباهت وجود دارد...؟!

 

ادامه دارد ...

۹۲/۰۷/۱۰ موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سلیمانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی